Vad ska jag bli när jag blir stor?

Hej jag heter Elin och jag ska bli SKOGSKONSULENT PÅ SKOGSSTYRELSEN när jag blir stor. Det säger SLU:s maskin, som min kära vän Marie förövrigt varit med och knåpat ihop. Och just nu känner jag, att en sådan här maskin är precis vad jag behöver.

Kanske inte en sådan som säger att skogskonsulent eller köttforskare är mitt framtida jobb. Nej, en riktig maskin. Som kan rota fram mina intressen, styrkor och drömmar. Slänga ner dem i en stor kvarn, mala en stund och sedan pressa fram ett svar. Ett svar som helst då inkluderar en specifik arbetsplats och en ledig tjänst som passar mig som handen i handsken och pricken över i:et och... Ja, ni fattar.

Hej jag heter Elin och jag känner las-klockan ticka och jag vet inte riktigt vad jag ska göra av mig själv härnäst. Uppfinn en maskin, någon? Eller bara ge mig tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0